Anonimiseren kritische gegevens
Met behulp van de DataMask software worden gebruikers zelf in staat gesteld om het anonimiseren op een efficiënte en bijzonder gebruiksvriendelijke wijze uit te voeren. Met vooraf ingestelde regels of sjablonen kunt u als organisatie de wijze en mate van anonimiseren van gebruikte (standaard) documenten bepalen. Bij dit proces is DataMask als uw adviseur graag betrokken maar gebruikers kunnen ook zelf sjablonen ontwikkelen. Weet u niet welke gegevens er in een specifiek geval moeten worden geanonimiseerd? In samenspraak met onze partner DataMask die gespecialiseerde privacy juristen en Functionarissen Gegevensbescherming in dienst heeft, komen we altijd tot de gewenste configuratie.

koppeling met JOIN
Indien een gebruiker binnen JOIN gebruik wenst te maken van de software van DataMask kan dat op zeer eenvoudige wijze. Op de bij de implementatie ingerichte JOIN-Document collecties krijgt u een extra knop binnen JOIN: “anonimiseren”. Met deze knop start u het proces van anonimiseren van bestanden. Vanuit JOIN wordt de software van DataMask (die in de Cloud of on premise kan staan) aangeroepen. Na afronding van het anonimiseringsproces in DataMask, keert u gewoon terug waar u in JOIN bent gebleven en zijn de geanonimiseerde documenten direct beschikbaar en opgeslagen op de gewenste locatie binnen JOIN.